Regulamin „DECATHLON Business Champions League 2016”
Celem organizacji turnieju pt. ”DECATHLON Business Champions League 2016” jest wzmocnienie więzi pomiędzy pracownikami, usprawnienie wzajemnej komunikacji i pracy w zespołach, wspieranie rozwijania kontaktów pracowników w ramach sieci firm.
W turnieju halowej piłki nożnej „DECATHLON Business Champions League 2016” wezmą udział firmy oraz zakłady pracy z całej Polski, składające z pracowników danej placówki (potwierdzonych na liście zgłoszeniowej turnieju), a także drużyny, które uczestniczyły do tej pory w rozgrywkach Halowej Ligi Biznesu.
I. Informacje techniczne
1. Liczba osób w drużynie nie powinna przekraczać 10 zawodników. Drużyna, która będzie chciała zgłosić liczbę osób w drużynie powyżej 10 zawodników musi uzgodnić ten fakt z organizatorem turnieju i tym samym uiścić opłatę za dodatkowego zawodnika.
2. Zawodnicy biorący udział w zawodach muszą posiadać ze sobą dokument potwierdzający tożsamość. Zawodnik, który nie posiada dokumentu tożsamości nie może uczestniczyć w grze.
3. Zespoły występują w sześcioosobowych składach (bramkarz + pięciu zawodników w polu).
4. W rozgrywkach „DECATHLON Business Champions League 2016” nie mogą uczestniczyć osoby aktualnie trenujące w klubach, aczkolwiek do rozgrywek dopuszcza się zawodników trenujących w klubach A, B i C (traktowanych jako amatorów).
5. W celu zgłoszenia do rozgrywek należy:
* przedstawić imienną listę zawodników reprezentujących firmę. Reprezentanci muszą być pracownikami firmy lub ściśle z nią współpracować.
* podać nazwisko, imię oraz kontakt telefoniczny osoby odpowiedzialnej za drużynę – kapitan (kierownik) drużyny,
* Organizator wymaga, aby każdy formularz zgłoszeniowy był potwierdzony przez osobę zarządzającą daną firmą.
6. Osoba odpowiedzialna za drużynę (kapitan, kierownik) zobowiązana jest dostarczyć listę zawodników biorących udział w rozgrywkach. Zgłoszenie to musi zawierać potwierdzenie, że wszyscy uczestnicy poddali się podstawowym badaniom lekarskim stwierdzającym ich dobry stan zdrowia. Na kapitanie drużyny spoczywa również obowiązek zapoznania zawodników swojej drużyny z niniejszym regulaminem rozgrywek „DECATHLON Business Champions League 2016” oraz przepisami gry. Za niewykonanie powyższych zobowiązań i wynikające z tego tytułu wypadki wraz z ich prawnymi konsekwencjami, odpowiedzialność spada na uczestników reprezentujących dany zespół.
7. Zawodnicy powinni się ubezpieczyć na wypadek NNW. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za urazy, kontuzje itp. oraz ich następstwa powstałe w wyniku gry w turnieju.
8. Zgłoszenie do turnieju „DECATHLON Business Champions League 2016” jest jednoznaczne z deklaracją przestrzegania regulaminu i przepisów gry w tych rozgrywkach.
II. Przepisy gry:
-
W turnieju obowiązują przepisy gry w piłkę nożną (futsal), z uwzględnieniem następujących zasad:
-
rzut z autu wykonuje się nogą z linii autu (lub zza linii), nie można jednak bezpośrednio z autu zdobyć bramki,
-
rzuty wolne pośrednie i bezpośrednie – ustawienie muru drużyny przeciwnej w odległości 5 metrów od piłki,
-
rzut karny wykonuje się z odległości 7 metrów,
-
przy rzutach wolnych, rożnych, autach oraz rzutach od bramki, zawodnik ma 5 sekund na wznowienie gry. Jeśli piłka nie zostanie zagrana, sędzia dyktuje rzut dla drużyny przeciwnej,
-
bramkarz wprowadza piłkę do gry wyłącznie rękoma,
-
zmiany zawodników odbywają się w wyznaczonej strefie, systemem hokejowym, tzn. ilość zmian jest nieograniczona i nie wymaga przerwy w grze. Nieprawidłowo przeprowadzoną zmianę sędzia może potraktować jako nie sportowe zachowanie i ukarać zawodnika wchodzącego żółtą kartką,
-
przepis o spalonym nie obowiązuje,
-
sędzia prowadzący spotkanie może ukarać zawodnika dwuminutowym wykluczeniem z gry (żółta kartka), a nawet odsunięciem od całego spotkania (czerwona kartka). Drużyna, której zawodnik został ukarany żółtą lub czerwoną kartką gra w osłabieniu przez dwie minuty, aczkolwiek:
-
jeśli zawodnik został ukarany żółtą kartką, a drużyna traci bramkę, skład uzupełniany jest w tym samym momencie,
-
jeśli zawodnik został ukarany czerwoną kartką, a drużyna traci bramkę, skład zostaje nie uzupełniany w momencie bramki,
Jeżeli obie drużyny mają ukaranych zawodników i pada bramka- obie uzupełniają skład, aczkolwiek w przypadku, gdy obie drużyny mają po 3 zawodników i pada bramka- obie uzupełniają skład o 1 zawodnika.
W przypadku, gdy drużyna osłabiona strzela bramkę, nie uzupełnia składu przed upływem dwóch minut od chwili wykluczenia zawodnika,
-
każdorazowe uzupełnienie składu wymaga zgody sędziego prowadzącego spotkanie,
-
w przypadku czynnego znieważenia sędziego (uderzenie, oplucie itp.) sędzia natychmiast zakończy zawody. Wynik meczu zostanie zweryfikowany jako walkower przeciwko drużynie, której zawodnik zawinił, zawodnik, który otrzyma w turnieju dwie żółte kartki pauzuje jeden mecz. Wszystkie żółte kartki anulowane są w kolejnym turnieju. W przypadku, gdy zawodnik otrzyma czerwoną kartkę może pauzować nawet do pięciu spotkań. Decyzję podejmuje sędzia zawodów w porozumieniu z organizatorem turnieju; wysokość kary będzie zależna od stopnia przewinienia danego zawodnika.
-
-
III. System rozgrywek:
1. System rozgrywek turnieju „DECATHLON Business Champions League 2016” (w każdej fazie rozgrywek obowiązuje system rozgrywek „każdy z każdym”)
a) faza kwalifikacyjna – z rundy kwalifikacyjnej awansują wszystkie zespoły do kolejnej fazy rozgrywek tzn. do „Rozgrywek grupowych DECATHLON Business Champions League”. Drużyny, które w rundzie kwalifikacyjnej zajmą 1 miejsce w grupie będą podczas losowania do „Rozgrywek grupowych Business Champions League” rozstawione w koszyku „A” i tak kolejno: zespoły z 2 miejsca w koszyku „B”, z 3 miejsca w koszyku „C” i z 4 miejsca w koszyku „D”
b) rozgrywki grupowe Business Chamions League – 16 drużyn zostanie podzielonych na cztery grupy czterozespołowe. Po rozegraniu spotkań grupowych do dalszej fazy rozgrywek awansują: drużyny z pierwszego oraz drugiego miejsca do WIELKIEGO FINAŁU, drużyna z trzeciego miejsca do „Finału Pocieszenia DECATHLON Business Champions League”, a drużyna z czwartego miejsca żegna się z turniejem „Business Champions League”.
c) faza finałowa –
* w „Finale Pocieszenia DECATHLON Business Champions League” obowiązuje system „każdy z każdym” i zespół, który zgromadzi największą ilość punktów zwycięża turniej,
* w „WIELKIM Finale DECATHLON Business Champions League” rywalizacja toczy się w dwóch grupach czterozespołowych, w których obowiązuje „system każdy z każdym”. Dwa najlepsze zespoły awansują do fazy pucharowej, gdzie obowiązuje zasada „przegrany odpada” (w przypadku remisu mecz rozstrzygany jest natychmiast rzutami karnymi - po trzy karne dla każdej drużyny, a później wg zasady do pierwszej pomyłki). Zwycięzcy tych pojedynków rozegrają WIELKI finał „ DECATHLON Business Champions League 2016”
2. O ostatecznej kolejności w tabeli decyduje:
-
ilość zdobytych punktów (wygrana – 3 pkt., remis – 1 pkt., przegrana – 0 pkt.,)
-
wynik bezpośredniego spotkania (w przypadku dwóch lub więcej drużyn „mała tabela” uwzględniająca wyniki bezpośrednich pojedynków),
-
lepszy stosunek bramek (wynikający z różnicy bramek zdobytych i straconych),
-
większa liczba zdobytych bramek,
-
pozycja zajęta w turnieju kwalifikacyjnym,
-
losowanie (obowiązuje także w przypadku, gdy drużyny z trzeciego miejsca mają identyczny stosunek punktów, bramek).
3. Spotkania będą trwały 2 x 9 minut (bez przerwy)
4. W przypadku nie stawienia się drużyny na wyznaczone spotkanie (walkower) drużynie dopisuje się „-1” pkt. w stosunku bramkowym 0:5.
IV. Postanowienia końcowe:
1. Podczas turnieju zostanie przyznany tytuł „najlepszego strzelca turnieju” (decyduje tu ilość zdobytych bramek lub w przypadku równej ilości czynnikiem rozstrzygającym będzie wyższe miejsce drużyny w turnieju), „najlepszego piłkarza” oraz „najlepszego bramkarza”. Nagrody będą przyznawane przez organizatora turnieju.
2. Organizator zapewnia sędziowanie podczas turnieju (sędziowie z OZPN-u).
3. Organizator zapewnia doraźną opiekę medyczną podczas trwania turnieju. Nie ponosi natomiast odpowiedzialności prawnej za udział w rozgrywkach osób chorych i wynikające z tego powodu wypadki, oraz skutki wypadków przed, po i w czasie gry. W przypadku konieczności wezwania karetki pogotowia, służb medycznych, wszelkie koszty pokrywa firma uczestnicząca w rozgrywkach.
4. Organizator ma prawo do zmiany czasu gry, jeżeli wymagają tego względy techniczno-organizacyjne.
5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szatni
6. Zgłoszenie do turnieju jest jednoznaczne z przestrzeganiem regulaminu i przepisów gry. W przypadku nieprzestrzegania regulaminu, organizator może nałożyć na drużynę lub zawodnika karę:
-
Walkower dla drużyny przeciwnej
-
Usunięcie zawodnika lub drużyny z turnieju bez możliwości wycofania wpisowego.
7. Wyłącznie organizatorowi przysługuje prawo do interpretacji regulaminu. W sprawach nie objętych regulaminem ostateczną decyzję podejmuje wyłącznie organizator turnieju.
Aktualizacja 1 marzec 2016